مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-21بين الملل

 خاورمیانه سبز بن سلمان و راه علاج بحران ریزگردها!


موفقیت طرح خاورمیانه سبز ولیعهد عربستان می تواند راه علاج مهمی برای بحران ریزگردها و بیابان زدایی در کل منطقه به ویژه در ایران باشد.

  - صابر گل عنبری*حالا که روابط ایران و عربستان از سر گرفته شده است و سفارتخانه ها هم بازگشایی شده اند، بهتر است به جای هدف گذاری های ممتنع الوصول در این شرایط و گمانه زنی های شعاری، در برخی زمینه ها با توجه به واقعیت های کنونی از جمله شرایط تحریمی و موانع دیگر، برنامه ریزی و هدف گذاری معقولانه و واقع بینانه ای انجام شود.

قبلا هم گفته شد که در وضعیت کنونی به دلایل متعدد امکان سرمایه گذاری عربستان در ایران زیاد نیست و اگر هم اتفاق بیفتد رقم ناچیزی خواهد بود و از چند ده میلیون دلار فراتر نمی رود و حداکثر اتفاق اقتصادی ممکن در این شرایط، تجارت کالاست که اگر شاهکار شود در چند سال آینده به رقم یک میلیارد دلار برسد.

  اما یکی از زمینه های همکاری جدی فراتحریمی حوزه زیست محیط است که با توجه به بحران ریزگردها در منطقه از جمله ایران به عنوان بحران و چالشی منطقه ای و داخلی در کشورهای متعدد مطرح است.

 عربستان در حوزه محیط زیست و اقتصاد سبز طرح ها و پروژه های بلندپروازانه و عظیمی دارد و بودجه های کلانی را هم به این امر اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 خاورمیانه سبز بن سلمان و راه علاج بحران ریزگردها!

 خاورمیانه سبز بن سلمان و راه علاج بحران ریزگردها!